maandag 27 juni 2011

Test : Wat voor vriendin ben jij ?

Waarneer noem je nou iemand vriend? Op hyves en facebook heb je vrienden, maar zijn dat nou je echte vrienden? Denk je nou echt dat iemand met 900 vrienden echt 900 vrienden heeft? Nee, natuurlijk niet. Vrienden is dus eigenlijk een verkeerde verwoording. Kennissen dan, dat is wel beter, maar ook nog niet helemaal, want sommige mensen voegen personen toe die ze helemaal niet kennen of 1 keer hebben gezien. Zijn dat dan kennissen? Is kennissen dan ook niet een groot woord. Ik vind van wel.


Om even terug te komen op vrienden, wat zijn vrienden? Iedereen heeft wel een andere gedachte bij vrienden. Je hebt ook verschillende soorten vrienden, beste vrienden, vakantie vrienden, vrienden voor bepaalde dingen en ga zo maar door.
Het is soms moeilijk om iemand een stempel te geven met beste vriend. Dit hoeft ook niet.


Ik heb een testje gemaakt om te kijken wat voor een vriend(in) je bent.
Wat voor vriend(in) ben jij?


Hoeveel beste vrienden heb je?


a. 1

b. 2-3

c. 5 of meer



Wat vind jij het belangrijkste aan een vriend(in)?


a. Dat je alles aan hem/haar kan vertellen

b. Dat hij/zij dezelfde interesses heeft

c. Dat je lol met hem/haar hebt


Wat versta jij onder beste vriend(in)?


a.Een lief persoon, die ik vertrouw en die me steunt als ik het nodig heb.
b. Mensen waarmee ik goed kan opschieten.

c. Met de ene shop ik , met de ander praat ik.



Wat vinden vriend(inn)en van jou?


a. Ik kan goed luisteren en advies geven

b. Ik ben er altijd voor ze

c. Ik praat veel, maar luister als ze een probleem hebben.



Hoe snel ken jij iemand?


a. Als ik hem/haar goed ken

b. Als ik hem/haar meer dan 5x heb gesproken

c. Als ik hem/haar op hyves heb of wel is heb gezien.





Meestal a: Jij bent een trouwe vriend(in). Je hebt een beste vriend(in) met wie je alles deelt. Jullie geven elkaar advies. Je noemt niet zo snel iemand een vriend. Dit is goed, alleen weest niet verlegen en stap ook is op iemand af die je niet zo goed kent.



Meestal b: Je hebt meerdere beste vrienden. Dit is niet erg, maar verdeel je aandacht dan wel goed. Pas op dat je niet bij één iemand blijft hangen.

Meestal c: Je hebt 5 of meer beste vrienden. Is beste vriend dan niet een beetje overdreven? Het is niet goed als je iedereen zo snel als beste vriend ziet, terwijl je ze nog maar 1x hebt gezien. Door iedereen bijna meteen beste vriend te noemen weetje niet meer wie er nou echt te vertrouwen is. Kijk eerst wie echt je beste vriend is voordat je iemand deze stempel geeft.

Zelf voeg ik wel mensen toe die ik 1x heb gezien. Maar meestal voeg ik geen onbekenden toe. Heb jij mensen op hyves / facebook die je niet kent ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat vind jij van dit artikel, of van mijn blog ? Laat nu een reactie achter !